Skip to main content

Warsztaty i programy rozwojowe

To


Otwarte warsztaty

Zapraszamy na otwarte modułowe warsztaty online dla rekruterów, pracowników działu HR, managerów zarządzających zespołem, osób prowadzących własne przedsiębiorstwo.

Programy rozwojowe

Każde warsztaty zmknięte przygotowujemy z myślą o konkretnej grupie, po przeprowadzeniu badania potrzeb. Prowadzimy jest metodami aktywizującymi, skłaniającymi do refleksji, zmiany na poziomie świadomości, postaw, nawyków i zachowań.

Wykłady i wystąpienia

Interaktywne wykłady i wystąpienia, zapraszające słuchaczy do dyskusji i wymiany myśli, zadawania pytań, ćwiczeń, refleksji, czasem śmiechu czy wzruszeń. Wykłady motywacyjne i inspiracyjne adresowane do menedżerów, ludzi pracujących w biznesie.

Szkolenia integracyjne

Szkolenia dla zespołów mające na celu budowanie więzi i motywowania zespołu, na etapie teambildingu lub rozwoju kompetencji. Dzięki wykorzystaniu m.in. narzędzia rozwojowego FRIS® łączymy przyjemne z pożytecznym – z jednej strony ciekawa formuła przy jednoczesnym wzmacnianiu silnych stron i woli współpracy.

Programy mentoringowe

Wsparcie przy tworzeniu i wdrażaniu programów mentoringowych w organizacji, bo aby mentoring w organizacji działał poprawnie i realizował swoje cele, konieczne jest zadbanie o jego odpowiednią metodykę – jej wdrożenie i ewaluację. Prowadzenie szkoleń dla mentee i mentorów.

Coaching menedżerski

Sesje coachingowe dla menedżera, który stoi w obliczu trudnej decyzji, wyzwania, dylematu. Istotą coachingu w tym przypadku jest pomoc i wsparcie w rozwiązywaniu problemów. Bardzo ważne jest również zastosowanie rezultatów wypracowanych w coachingu w pracy na rzecz firmy.

Tematyka


Przywództwo

Umiejętności przywódcze są nie tylko pożądane, ale wręcz niezbędne dla sukcesu organizacji w obecnym świecie VUCA i BANI.

Rola współczesnych liderów polega nie tylko na prowadzeniu zespołów z zaangażowaniem i inspiracją, ale także na wspieraniu ich w zmianie, osiąganiu doskonałych rezultatów oraz rozwoju indywidualnych umiejętności. Wszystko to wymaga empatii i autentyczności.

Czy znasz swoją autentyczną supermoc w roli lidera?

Zarządzanie zespołem

Zarządzanie zespołem to nie tylko kierowanie ludźmi w określonym kierunku, lecz także budowanie relacji opartych na zaufaniu.

Dzięki temu organizacja może efektywnie spełniać swoje cele biznesowe oraz nieustannie się rozwijać. Do zarządzania zespołem potrzebne są konkretne kompetencje – zarówno umiejętności interpersonalne, jak i umiejętności zarządcze.

Jakie kompetencje są potrzebne do zarządzania zespołem?

Komunikacja w zespole

Komunikacja w zespole to fundament budowania relacji w grupie.

Jej skuteczność w dużym stopniu decyduje o tym, jak jesteś postrzegany przez współpracowników, szefów i klientów. Jeśli uświadomisz sobie, że kluczem do zrozumienia jest różnorodność to możesz bardzo szybko poprawić jakość każdej części swojego życia.

Różne style komunikacji w biznesie. Jak gadać, żeby się dogadać?

Praca zespołowa

Budowanie zaangażowania, poczucia odpowiedzialności za wyniki oraz zaufania wśród członków zespołu często stanowi wyzwanie.

Jak rozwijać efektywność pracy zespołowej, bo jak mówi znakomity ekspert Patrick Lencioni – „to nie finanse, ani strategia, ani technologia, ale właśnie praca zespołowa jest decydującym czynnikiem przewagi konkurencyjnej – zarówno dlatego, że jest tak potężna i wszechmocna, jak i dlatego, że występuje tak rzadko”.

Różnice międzypokoleniowe

Jakie są różnice między pokoleniami? Skąd się biorą? Czy są nie do pokonania?

Zespół projektowy to najczęściej osoby różniące się doświadczeniem, umiejętnościami, często funkcjonujące w ramach różnych działów firmy i niewspółpracujące ze sobą na co dzień. Do tego należy dodać różnice wynikające z przynależności członków zespołu do różnych pokoleń.

Zarządzanie różnorodnością

Zarządzanie różnorodnością odnosi się do procesu aktywnego doceniania, promowania i wykorzystywania różnic indywidualnych w zespole. Jednak współpraca różnych charakterów, osobowości, temperamentów sprawia, że pojawiają się konflikty i nieporozumienia. Bywa, że coś nie działa, pomimo chęci, zaangażowania i dużego potencjału indywidualnego ludzi.

Może czas poznać swoich ludzi od nowa?

Zarządzanie konfliktem

Wykorzystanie procesów, narzędzi i umiejętności w celu znalezienia kreatywnych i pełnych szacunku sposobów radzenia sobie z nieporozumieniami i sporami. Obejmuje to umiejętność wspólnego rozwiązywania konfliktów poprzez skuteczne umiejętności komunikacyjne.

Gdy zespół pomyślnie przetrwa okres konstrukcyjnego konfliktu, wmacnia to zarówno jego wiarę w siebie, jak i wzajemne zaufanie jego członków.

Zaangażowanie i motywacja w zespole

Motywacja napędza energię i chęć do działania, podczas gdy zaangażowanie oznacza głębsze związanie się z celami i wartościami firmy. Kluczem do sukcesu jest zaangażowany zespół, czyli zmotywowana grupa ludzi chętnie wykonujących zadania. Jak więc motywować i budować zaangażowany zespół?

Jak różne strategie motywacyjne mogą zwiększać zaangażowanie Twojego zespołu oraz jak monitorować i utrzymywać wysoki poziom zaangażowania w długim okresie?

Prowadzenie rozmów oceniających

Rozmowa oceniająca jest sposobem uzyskania od pracownika określonych informacji, umożliwia ona także przekazanie podwładnemu wiadomości o wynikach jego pracy oraz postawie, jaką prezentuje. Z tego powodu spotkanie oceniające stanowi kluczowy element ewaluacji.

Motywowanie pracownika w czasie rozmowy oceniającej – na co zwrócić szczególną uwagę?

Zarządzanie talentami

Talent definiuje się często jako wrodzoną lub nabytą ponadprzeciętną umiejętność.

Zarządzanie talentami to proces, który ma na celu identyfikację, rozwój i utrzymanie najbardziej wartościowych pracowników w organizacji. Skuteczna strategia zarządzania talentami dostosowuje zaangażowanie i rozwój pracowników do wyników organizacji.

Jak rozpoznać talenty i je rozwijać?

Informacja zwrotna

Informacja zwrotna jest tak potrzebna każdemu pracownikowi jak rybom woda.

Jednocześnie dawanie feedbacku to jeden z najtrudniejszych obszarów odpowiedzialności każdego szefa i współpracownika. Na szczęście udzielanie informacji zwrotnej można opanować tak samo jak czytanie i pisanie. Można się tego nauczyć!

Jak za pomocą informacji zwrotnej całkowicie odmienić relację z pracownikiem?

Zarządzanie zmianą

Zarządzanie zmianą, to kompleksowy proces.

Jego celem jest dostosowanie organizacji do zmieniających się warunków rynkowych, technologicznych, organizacyjnych czy kulturowych. Zarządzanie zmianą na dynamicznym rynku to w wielu przypadkach nie tylko konieczność, ale inwestycja w przyszłość.

Na czym tak naprawdę polega zarządzanie zmianą? Jakie są jego kluczowe etapy? Jaką rolę w tym procesie odgrywa Change Manager?

Planowanie kariery zawodowej

Tworzenie strategii kariery dopasowanej do Ciebie, Twoich talentów, kompetencji, umiejętności i wartości.

Planowanie kariery to proces krok po kroku, w którym osoba ustala swoje cele zawodowe i przygotowuje wykonalny plan ich realizacji i osiągnięcia. Pomaga pozostać skupionym i zmotywowanym, szczególnie w trudnych czasach.

Czy znasz swoje talenty i mocne strony?

Gry psychologiczne w pracy

Ktoś atakuje, ktoś się broni, ktoś broni kogoś. Ofiara, Ratownik i Prześladowca to trzy role, jakie możemy przyjąć, będąc w trójkącie dramatycznym. To sekwencja. która często pojawia się zespołach i organizacjach. Gramy wszyscy. Ale to właśnie wiedza dotycząca gier i naszego udziału w nich, podobnie jak nazwanie ról w trójkącie dramatycznym jest czymś co pomaga budować efektywne organizacje.

Jak więc wyjść z gry psychologicznej?

Delegowanie zadań

Delegowanie zadań to kluczowy element efektywnego zarządzania, który umożliwia liderom skoncentrowanie się na strategicznych zadaniach, jednocześnie umożliwiając członkom zespołu rozwijanie umiejętności i angażowanie się w różnorodne zadania, budując przy tym kulturę zaufania. Nawet przy wielu wyraźnych korzyściach z delegowania, liderzy wciąż regularnie się temu opierają.

Jak zacząć delegować zadania skuteczniej?

Wypalenie zawodowe

Według statystyk przeciętnej osobie poszukującej pracy potrzeba więcej niż 6 miesięcy by znaleźć nową posadę. Może w tej sytuacji warto odnaleźć na nowo sens pracy jaką mamy?

Jobcrafting to metoda, która pokazuje jak osiągnąć satysfakcję i zwiększyć zaangażowanie w pracy, pomaga samodzielnie przemodelować swoją pracę tak, aby obniżyć poziom wypalenia zawodowego i dopasować ją do swoich naturalnych predyspozycji.

Narzędzia


FRIS® Style Myślenia

FRIS® to polska metodologia, która trafnie określa i opisuje naturalny sposób myślenia oraz działania. Diagnoza Stylu FRIS daje wgląd w naturalne predyspozycje danej osoby, jej strategie radzenia sobie w nowych sytuacjach, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji oraz wskazuje obszary, w których można najlepiej wykorzystać swój potencjał.

„Metodologia FRIS powstała po to, aby w prosty i szybki sposób dostarczać praktycznej wiedzy o sobie. Jest to wiedza o tym, jak przyswajamy, przetwarzamy i reagujemy na informacje, a w konsekwencji jak rozwiązujemy problemy. Styl myślenia to wynik utrwalonych nawyków naszego umysłu i nieustannie wpływa na to, jak się komunikujemy, podejmujemy decyzje i działamy. Warto go poznać i zrozumieć”.

dr inż. Anna Samborska-Owczarek, autorka Modelu FRIS®

Polska metodologia FRIS bazuje na teoriach i modelach z obszaru psychologii poznawczej. W odróżnieniu od podobnych narzędzi dostępnych na rynku, nie stanowi ogólnego opisu typu osobowości lub stylu zachowania, lecz koncentruje się na praktycznym opisie wewnętrznych procesów umysłowych. Kwestionariusz FRIS uzyskał bardzo wysokie wskaźniki rzetelności (0,82-0,88) oraz stabilności względnej. Potwierdzono również jego trafność teoretyczną, kryterialną oraz fasadową, dzięki czemu spełnia standardy wysokiej jakości narzędzi psychometrycznych. Więcej o wiarygodności psychometrycznej: www.fris.pl/wiarygodnosc

FRIS® to genialne narzędzie, które w prosty i łatwo aplikowalny sposób wyjaśnia skomplikowane mechanizmy.

Facet5 – pięcioczynnikowy model osobowości, czyli „Wielka Piątka”

Facet5 to zaawansowane narzędzia wspierające rekrutację, rozwój, zarządzanie i budowanie zespołu. Jest jednym z najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych narzędzi psychometrycznych stworzonych dla środowiska biznesowego, by świadomie zarządzać talentami w firmie. Pozwala wykorzystać siłę osobowości poszczególnych pracowników i przekuć ją na ich osobiste i zespołowe sukcesy.

Facet5 można porównać do wspólnego języka, pozwalającego porozumiewać sięnawet jeżeli różnimy się w swoich zachowaniach, motywacjach i postawach. Oprócz świadomości Facet5 wspiera w zrozumieniu, nakreśleniu planu i osiągnięciu celów wykorzystując naturalne umiejętności.

Jest to pierwszy w Europie system on-line udostępniający narzędzia psychometryczne opracowane dla potrzeb biznesu w oparciu o model Wielkiej Piątki oraz o psychologię pozytywną.

System ten działa w pełni on-line, jest dostępny w 32 językach, posiada 42 grupy normatywne (w tym normę polską opracowaną dla ponad 7500 dorosłych osób pracujących w polskich firmach). Można z niego generować ponad 20 różnych rodzajów raportów wspierających rozpoznawanie mocnych stron pracowników oraz zarządzanie ich rozwojem.

Dane z systemu Facet5 pomagają zrozumieć zachowanie. Budują samoświadomość pracowników i ułatwiają im wprowadzanie tych zmian, które najszybciej doprowadzą do realizacji celów.

Facet5 został opracowany wyłącznie dla potrzeb biznesu z myślą o rzetelności, wygodzie, łatwości i szybkości użytkowania. Użytkownicy tego systemu mogą wykorzystywać wyniki badań osobowości zawodowej na każdym poziomie organizacji i w wielu procesach rozwoju ludzi. Raporty Facet5 można stosować w całym cyklu rozwoju Pracownika w firmie.

Test talentów Instytutu Gallupa CliftonStrengths™

To badanie, oparte na wieloletnich badaniach i pracy Donalda O. Cliftona, zapewnia nie tylko spojrzenie na nasze talenty, ale także ukazuje, jak skoncentrowanie się na nich może przynieść wyjątkowe rezultaty.

Badania pokazują, że ludzie, którzy świadomie skupiają się na swoich talentach mają 3 razy lepszą jakość życia i są 6 razy bardziej od innych zaangażowani w swoją pracę.

Wiedza na temat własnych talentów nie tylko ułatwia podjęcie decyzji dotyczących kierunku rozwoju zawodowego (na obecnym lub nowym stanowisku, ale także wpływa pozytywnie na motywację i zaangażowanie w wykonywane obowiązki. Świadomość talentów może wpływać pozytywnie na pewność siebie, a codzienne wyzwania osobiste i zawodowe stają się bardziej satysfakcjonujące.

Jaka jest różnica między talentem, a mocną stroną wg. Gallupa?

Mocna strona to umiejętność stałego, bliskiego doskonałości wykonywania konkretnego zadania. Jeśli poświęcisz czas na praktykowanie, rozwijanie umiejętności i wiedzy, wtedy talent może stać się mocną stroną. Talenty Gallupa możesz więc wzmacniać, a co najważniejsze – możesz każdego dnia korzystać z talentów, które posiadasz, by stać się bardziej efektywny, w tym, co robisz, bardziej zmotywowany i zyskać więcej satysfakcji z podejmowanych wyzwań.

Instytut Gallupa od ponad 40 lat prowadzi na całym świecie badania nad mocnymi stronami. Bada m.in. to, w jaki sposób talenty przyczyniają się do efektywności i sukcesu firm. Znany dawniej pod nazwą StrengthsFinder™ test Gallupa (po polsku) od długiego czasu z powodzeniem wykorzystywany jest również w Polsce przez organizacje zainteresowane rozwojem pracowników skorelowanym ze wzrostem ich wydajności. Renomowany Instytut Gallupa jest najbardziej znaną i poważaną jednostką badawczą na świecie, która podjęła temat talentów, a test talentów Gallupa jest najczęściej i najchętniej wykorzystywanym narzędziem oceny potencjału pracowników pod każdą szerokością geograficzną.

Więc.

Masz pytanie? Porozmawiajmy! +48 666 350 718